Προσνήωση F-35C σε αεροπλανοφόρο από χέρια ελληνικά!

Μια μεγάλη έκπληξη έκρυβε η πρώτη προσνήωση με τη χρήση άγκιστρου ανάσχεσης του μαχητικού F-35C Lightning II, επί του αεροπλανοφόρου USS Eisenhower CVN-69, όπως περιγράφει γλαφυρά το φοβερό βίντεο που συνοδεύει τη σημερινή ανάρτηση και παρακολουθήσαμε στον Aviationist.
Πρόκειται για την έκδοση αεροπλανοφόρου, συμβατικής απονήωσης – προσνήωσης, το οποίο και θα προμηθευτεί το Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ.
Το μαχητικό με αριθμό 73/CF-3 είχε ως πιλότο τον αντιπλοίαρχο Tony «Brick» Wilson, ενώ το μαχητικό με αριθμό 75/CF-5 τον υποπλοίαρχο Chris «TJ» Karapostoles, το επώνυμο και μόνο του οποίου αποτελεί επαρκή δικαιολογία για τον τίτλο της συγκεκριμένης ανάρτησης, αφού παραπέμπει ευθέως στο ελληνικότατο επίθετο Καραποστόλης!!!
Η προσνήωση με τη χρήση άγκιστρου ανάσχεσης αποτελεί μέρος της δεύτερης φάσης των δοκιμών ανάπτυξης εν πλω (DT-II: Developmental Testing) που έχει προγραμματισμένη διάρκεια δύο εβδομάδων. Στη δεύτερη φάση των δοκιμών ανάπτυξης συμμετέχουν δύο μαχητικά F-35C από την 23η Μοίρα Αεροπορικών Δοκιμών και Αξιολόγησης (Air Test and Evaluation Squadron (VX) 23) που φέρει το προσωνύμιο «Salty Dogs».
O γενικός σκοπός των δοκιμών είναι να διασφαλίσουν, ότι τα αεροσκάφη ικανοποιούν τις προδιαγραφές και ταυτόχρονα να εντοπίσουν σημεία κρίσιμα για την εκτέλεση της αποστολής στα πρώιμα στάδια της φάσης των δοκιμών ώστε να παραδοθούν εγκαίρως αεροσκάφη πλήρως επιχειρησιακά για την προγραμματισμένη απόκτηση της αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας (IOC: Initial Operational Capability).
Ειδικότερα, ο σκοπός των δοκιμών DT-II είναι η αξιολόγηση της καταλληλότητας και της ολοκλήρωσης του F-35C σε περιβάλλον εν πλω. Μάλιστα η ολοκληρωμένη δύναμη δοκιμών (ITF: Integrated Test Force) του Patuxent River θα επιδιώξει μέσω σειράς δοκιμών να αυξήσει τη λειτουργικότητα του μαχητικού εν πλω.

Για την επιτυχία των δοκιμών DT-II υπήρξε στενή συνεργασία μεταξύ του πληρώματος του Ike, όπως είναι «χαϊδευτικά» γνωστό το αεροπλανοφόρο USS Eisenhower και της Patuxent River ITF ώστε να διασφαλιστεί η ετοιμότητα του πλοίου στην υποδοχή του μαχητικού.
Περίπου δύο μήνες πριν την έναρξη των δοκιμών μία ομάδα από το πλήρωμα του Ike μετέβη στη ναυτική αεροπορική βάση Patuxent River και αφού εξοικειώθηκε με το νέο μαχητικό εκπαιδεύθηκε στη διαχείριση του στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου αλλά και τη συντήρηση – υποστήριξη του επί του πλοίου.

Όπως γνωστοποίησε το Ναυτικό των ΗΠΑ το F-35C κατά τη διάρκεια των δοκιμών DT-II θα πραγματοποιήσει ποικιλία επιχειρησιακών ελιγμών ενώ θα διεξαχθούν και δοκιμές εκτέλεσης γενικής συντήρησης (πραγματικής και εξομοιούμενης) και συμβατότητας του μαχητικού και του εξοπλισμού υποστήριξης με τα χωρικά δεδομένα του αεροπλανοφόρου.
Με την ολοκλήρωση των δοκιμών DT-II και την ανάλυση των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί κατά τη διεξαγωγή τους, η IFT θα πραγματοποιήσει ενδελεχή εκτίμηση των επιδόσεων του F-35C στο περιβάλλον αεροπλανοφόρου και στη συνέχεια θα προτείνει στο Ναυτικό των ΗΠΑ τυχόν προσαρμογές που απαιτούνται ώστε να διασφαλιστεί ότι το πέμπτης γενεάς μαχητικό θα είναι έτοιμο να επιτύχει την προγραμματισμένη για το 2018 αρχική επιχειρησιακή ικανότητα (IOC).
Είναι περιττό να επισημανθεί, η μεγάλη σημασία του F-35C Lightning II για τη μελλοντική εξέλιξη της Ναυτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Ας σημειωθεί μόνο ότι μέχρι το 2025 η τυπική αεροπορική πτέρυγα που θα επιχειρεί από αεροπλανοφόρο θα αποτελείται από μίγμα μαχητικών.
Συγκεκριμένα, θα αποτελείται από F-35C Lightning II, F/A-18E/-F Super Hornet, μαχητικών ηλεκτρονικής κρούσης EA-18G Growler, αεροσκαφών διαχείρισης μάχης και ελέγχου E-2D Hawkeye, ελικοπτέρων MH-60R/-S και του νέου αεροσκάφους λογιστικής υποστήριξης (COD: Carrier Onboard Delivery) που θα αντικαταστήσει το C-2A Greyhound.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις