Θρίλερ με νέα παράνομη εξαγωγή της Τουρκίας προς το Ιράν…

Μπορεί οι σχέσεις της Ουάσιγκτον και της Τεχεράνης να έχουν βελτιωθεί και ο κόσμος να περιμένει καλά νέα από την προσπάθεια αποφυγής στρατιωτικού πλήγματος σε βάρος των ιρανικών πυρηνικών εγκαταστάσεων, όμως, οι κυρώσεις παραμένουν, με διάφορες πλευρές, «κρατικά κατευθυνόμενες» ή όχι, να προσπαθούν να σπάσουν το εμπάργκο με στόχο είτε διπλωματικό είτε ιδιοτελή οικονομικό…

Στις αρχές της εβδομάδας που παρέρχεται, σοκ προκάλεσε η απόφαση του υπουργείου Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών, να εκδώσει έκτακτη οδηγία με σκοπό να σταματήσει την παράνομη εξαγωγή δύο μεταχειρισμένων κινητήρων κατασκευής General Electric, τύπου GE CF6,από τουρκική εταιρία (3K Aviation Consulting & Logistics) στο Ιράν, μέσω της μεταφορικής αεροπορικής εταιρίας του Ιράν Pouya Airlines.
Στην οδηγία με κυρώσεις απειλείται και η αμερικανική εταιρία Adaero International Trade με έδρα το Ιλινόι, που ήταν ο μεταφορέας των κινητήρων από τις ΗΠΑ στην Τουρκία, καθώς επίσης και ασφαλιστικές εταιρίες, τράπεζες, ή οποιαδήποτε άλλο μέρος που θα συμμετείχε καθ’ οιονδήποτε τρόπο στη συναλλαγή.
Οι αμερικανικές αρχές φέρονται να έλαβαν συγκεκριμένες πληροφορίες και αποδείξεις για τις τουρκικές προθέσεις, με τους κινητήρες να προορίζονται για πολιτικά αεροσκάφη τύπου Airbus που χρησιμοποιούν οι ιρανικές αεροπορικές εταιρίες. Βέβαια, η τουρκική πλευρά αρνήθηκε εμφατικά κάθε ανάμιξη προβάλλοντας μια εξίσου ενδιαφέρουσα… αφήγηση ως άλλοθι.
Ο επικεφαλής της αμερικανικής εταιρίας αρνήθηκε κάθε κατηγορία, δηλώνοντας ότι βρίσκεται σε επαφή με τις αμερικανικές και τις τουρκικές αρχές για να αποδείξει την καθαρότητα των συναλλαγών της εταιρίας του, προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα παραστατικά. Το «ύποπτο» στην όλη υπόθεση είναι ότι ο επικεφαλής της εταιρίας φαίνεται από το όνομά του να είναι Τούρκος, ο Σαντετίν Ιλγκίν…
Υποστηρίζει, ότι τα έγγραφα που διαθέτει αποδεικνύουν ότι οι κινητήρες προέρχονταν από την τουρκική εταιρία Turkish Airlines στην αμερικανική εταιρία International Aerospace Group,έναντι 4,1 εκατομμυρίων δολαρίων και στη συνέχεια τα έστειλε από την Κωνσταντινούπολη στη Φραγκφούρτη της Γερμανίας στα τέλη Δεκεμβρίου. Οι κινητήρες υποτίθεται θα κατέληγαν στον ρωσικό αερομεταφορέα Siberian Airlines.
Η αμερικανική κατασκευάστρια των κινητήρων General Electric δεν προέβη σε κανένα σχόλιο βγάζοντας επιμελώς «την ουρά της» έξω, λέγοντας ότι δεν είχε πληροφορηθεί για την έκτακτη οδηγία του υπουργείου Εμπορίου.
Ο Τούρκος επικεφαλής της αμερικανικής εταιρίας ο οποίος είχε δουλέψει επί 40 χρόνια στην Turkish Airlines, δήλωσε σοκαρισμένος, αναφέροντας ότι ουδέποτε πούλησε τους κινητήρες στην 3K Aviation Consulting & Logistics, η οποία φέρεται να ετοιμαζόταν να στείλει τους κινητήρες στο Ιράν. Την ίδια όμως στιγμή αναφέρει ότι οι τουρκικές αρχές τον διαβεβαίωσαν ότι απαγόρευσαν στην ιρανική Pouya να παραλάβει τους κινητήρες από την Αττάλεια, με την 3Κ να δηλώνει ότι θα στείλει τους κινητήρες στη Γερμανία.
Πως ενεπλάκη στη συναλλαγή η 3K χωρίς να το γνωρίζει ο Τούρκος επικεφαλής της αμερικανικής εταιρίας, εφόσον δηλώνει ότι ουδέποτε πούλησε τους κινητήρες σε αυτήν; Δεν είναι και βέβαιο ότι ο Τούρκος γνώριζε για το τι γινόταν. Πόσο απίθανο είναι να υπήρχε εργαζόμενος «ελεγχόμενος» από «αλλού» που οργάνωσε τα πάντα; Τίποτε δεν είναι δεδομένο…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις