Το νέο UAV MALE Çaldıran ΙΙ δοκίμασαν οι Τούρκοι στο βόρειο Αιγαίο

Ένα ακόμη βήμα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων τους στον τομέα της επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών με αεροχήματα πραγματοποίησαν οι Τούρκοι στα μέσα του Μαίου με την νέα δοκιμή του υπό παράδοση UAV MALE Çaldıran ΙΙ πάνω από τα νερά του Αιγαίου. Tο σύστημα αναπτύσσεται από την τουρκική εταιρεία Baykar Makina η οποία στις 13 Μαίου τόλμησε να δοκιμάσει το αερόχημα στο βόρειο Αιγαίο και πιο ειδικά στην περιοχή του Κόλπου του Σάρου. Η δοκιμή αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας της εταιρείας να ελέγξει τις δυνατότητες του Çaldıran ΙΙ να φτάσει στα 24.600 πόδια υπό ρεαλιστικές συνθήκες στο περιβάλλον όπου θα επιχειρεί μελλοντικά το αερόχημα.

Μέχρι την ημέρα πραγματοποίησης αυτής της πτήσης, η εταιρεία δοκίμαζε το αερόχημα στην περιοχή της Μαύρης θάλασσας για λόγους ασφαλείας. Η συγκεκριμένη δοκιμή αποτελεί απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνει η Baykar Makina στο συγκεκριμένο σύστυημα, αφού ο κόλπος του Σάρου δεν απέχει πολύ από τις ελληνικές ακτές στην Θράκη γεγονός που πιθανόν να επέτρεψε στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις να συλλέξουν τις πρώτες πληροφορίες για το νέο τουρκικό αερόχημα. Συνολικά δύο συστήματος του UAV MALE Çaldıran II (Bayraktar TPT-02 σύμφωνα με την εταιρεία) έχουν παραγγελθεί από τον τουρκικό Στρατό με 12 αεροχήματα και 4 σταθμούς ελέγχου πτήσης.
Οι παραδόσεις των παραπάνω συστημάτων θα πραγματοποιηθούν σε δύο παρτίδες με την πρώτη η οποία θα αποτελείται από 6 αεροχήματα και δύο σταθμούς ελέγχου, να παραδίνεται το καλοκαίρι του 2014 και τη δεύτερη το 2015. Σύμφωνα με την εταιρεία, το τουρκικό αερόχημα Çaldıran II θα μπορεί να ίπταται για 20 ώρες, σε απόσταση μέχρι και 150 χλμ με ταχύτητα πλεύσης 70 μίλια την ώρα σε ύψος έως και 6.900 μέτρα. Το UAV MALE Çaldıran II έχει μήκος 6,5 μέτρα άνοιγμα πτερύγων 12 μέτρα, μέγιστο βάρος απογείωσης 630 κιλά, οφέλιμο μεταφερόμενο φορτίο σταθεροποιημένων αισθητήρων 50 κιλά, μεταφερόμενο καύσιμο βάρους 300 λίτρων, ενώ προωθείται από ένα κινητήρα 100 ίππων. Το αερόχημα διαθέτει αυτόματο σύστημα τροχοδρόμησης, απογείωσης πτήσης και προσγείωσης τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης. Τα συστήματα παραγγέλθηκαν το Δεκέμβριο του 2011 έναντι 24 εκατ. δολαρίων, αλλά μέχρι και σήμερα δεν είχαν γίνει αποδεκτά από τον τουρκικό Στρατό.
http://www.defencenews.gr/index.php/ethiniki-amina/tourkia/aeroporikes-dinameis/401-to-neo-uav-male-caldiran-ii-dokimasan-oi-toyrkoi-sto-voreio-aigaio

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις