Νέα εποχή και νέα προϊόντα από την Miltech Hellas

 Τους καρπούς των προσπαθειών που καταβλήθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια αρχίζει να βλέπει η ελληνική εταιρεία αμυντικού υλικού Miltech Hellas, η οποία το 2009 και παρά την διαφαινόμενη επερχόμενη οικονομική κρίση, τόλμησε και επένδυσε σημαντικά κεφάλαια στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και προϊόντων. Την περίοδο που η ελληνική οικονομία είχε αρχίσει να συρρικνώνεται, η Miltech Hellas επέλεξε να κάνει το μεγάλο βήμα, επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, διεκδικώντας παράλληλα με μεγάλη προσπάθεια και χωρίς την υποστήριξη της πολιτείας, εξαγωγικά συμβόλαια σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Το μεγάλο βήμα της ελληνικής εταιρείας στην τεχνολογία των θερμικών συστημάτων σκόπευσης και επιτήρησης
Η απόφαση της εταιρείας το 2009 να επενδύσει στην ανάπτυξη της οικογένειας θερμικών διοπτρών σκόπευσης MLT-IRS-ΧΧ αποδείχτηκε καταλυτική για το μέλλον της, αφού μετά από πέντε χρόνια ανάπτυξης και δοκιμών οι ελληνικές θερμικές διόπτρες σκόπευσης της Miltech Hellas, επιλέχτηκαν από αραβική χώρα μετά από διεθνή διαγωνισμό. Η επικράτηση των ελληνικών προϊόντων ήταν απόλυτη, αφού κατα την διάρκεια των δοκιμών, οι ελληνικές θερμικές διόπτρες σκόπευσης κατάφεραν να κερδίσουν με την εξαιρετική τους απόδοση, τα συστήματα ακόμη και προηγμένων τεχνολογικά ευρωπαϊκών και αμερικανικών εταιρειών σε όλες τις δοκιμασίες που υπέστησαν. Μέσα σε πέντε χρόνια, η Miltech Hellas ανέπτυξε μία πλήρη σειρά θερμικών διοπτρών σκόπευσης, οι οποίες καλύπτουν το σύνολο σχεδόν των αναγκών του Πεζικού και των Ειδικών Δυνάμεων καταφέρνοντας να καλύψουν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές που ετέθησαν σε όσους διαγωνισμούς συμμετείχαν.
Πιο συγκεκριμένα, η ελληνική εταιρεία ανέπτυξε τρεις θερμικές διόπτρες σκόπευσης, οι οποίες μπορούν να τοποθετηθούν επί φορητού οπλισμού και αντιαρματικών όπλων, εξοπλισμένες με μη ψυχώμενο αισθητήρα υπερύθρων 3ης γενιάς, τεχνολογίας micro-bolometer, οι οποίες λειτουργούν στην περιοχή Μακρού Μήκους Κύματος Υπερύθρου Θάσματος (LWIR). Αναλυτικότερα, η πρώτη θερμική διόπτρα σκόπευσης της σειράς MLT-IRS-ΧΧ που ανέπτυξε η ελληνική εταιρεία είναι η MLT-IRS-35. Η συγκεκριμένη διόπτρα έχει μήκος 204 χλστ, πλάτος 54 χλστ και ύψος 76 χλστ, διαθέτει φακό 35 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x3,6 ενώ παρέχει δυνατότητα ψηφιακής μεγέθυνσης x7,2 και x14,4.

Η δεύτερη θερμική διόπτρα σκόπευσης που ανέπτυξε η Miltech Hellas είναι η MLT-IRS-60, η οποία έχει μήκος 221 χλστ, πλάτος 59 χλστ και ύψος 85 χλστ, διαθέτει φακό 60 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x6,25 με δυνατότητα ψηφιακής μεγέθυνσης x12,5 και x25. Τέλος το τρίτο προϊόν της συγκεκριμένης σειράς, είναι η διόπτρα MLT-IRS-70, η οποία έχει μήκος 240 χλστ, πλάτος 62 χλστ και ύψος 76 χλστ, διαθέτει φακό 70 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x7,2 με δυνατότητα ψηφιακής μεγέθυνσης x14,4 και x28,8. Όσον αφορά τις επιδόσεις των διοπτρών, η MLT-IRS-35 εξοπλισμένη με αισθητήρα ανάλυσης 384x288 pixels μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.000 μέτρα και μπορεί να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 400 μέτρα. Αντιστοίχως για στόχους-οχήματα η MLT-IRS-35 μπορεί να τα εντοπίσει σε απόσταση 2.300 μέτρα και να τα αναγνωρίσει στα 800 μέτρα. Εφόσον η MLT-IRS-35 εξοπλιστεί με διαφορετικό αισθητήρα, ανάλυσης 640x480 pixels, η διόπτρα επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x3,2. Η θερμική διόπτρα MLT-IRS-35 με τον αναβαθμισμένο αισθητήρα μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.200 μέτρα, να επιτύχει αναγνώριση στα 450 μέτρα, ενώ οι αντίστοιχες αποστάσεις για τα οχήματα είναι 2.800 μέτρα και 1.100 μέτρα.
Σημαντικά αναβαθμισμένες είναι οι επιδόσεις των υπολοίπων δύο θερμικών διοπτρών της σειράς που η εταιρεία έχει αναπτύξει, της MLT-IRS-60 και της MLT-IRS-70, λόγω του μεγαλύτερου σε διάμετρο φακού που χρησιμοποιούν. Πιο συγκεκριμένα η θερμική διόπτρα σκόπευσης MLT-IRS-60 εξοπλισμένη με αισθητήρα ανάλυσης 384x288 pixels, μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.350 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 500 μέτρα. Αντιστοίχως για στόχους-οχήματα η θερμική διόπτρα μπορεί να επιτύχει τον εντοπισμό τους σε απόσταση 3.100 μέτρα και την αναγνώριση των οχημάτων στα 1.100 μέτρα. Με ένα αναβαθμισμένο αισθητήρα η MLT-IRS-60, ανάλυσης 640x480 pixels και οπτικής μεγέθυνσης x5,5 η ελληνική διόπτρα μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.450 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση στα 560 μέτρα, ενώ οι αντίστοιχες αποστάσεις για τα οχήματα είναι 3.400 μέτρα και 1.250 μέτρα. Τέλος η θερμική διόπτρα σκόπευσης MLT-IRS-70 εξοπλισμένη με αισθητήρα ανάλυσης 384x288 pixels, μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.450 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 570 μέτρα.

Στην περίπτωση που οι στόχοι είναι οχήματα η θερμική διόπτρα μπορεί να επιτύχει εντοπισμό τους σε απόσταση 3.500 μέτρα και αναγνώριση στα 1.200 μέτρα. Με ένα αναβαθμισμένο αισθητήρα η MLT-IRS-70, ανάλυσης 640x480 pixels και οπτικής μεγέθυνσης x6,4 η διόπτρα μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.600 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση στα 760 μέτρα, ενώ οι αντίστοιχες αποστάσεις για οχήματα είναι 3.700 μέτρα και 1.350 μέτρα. Βασικό χαρακτηριστικών και των τριών ελληνικών θερμικών διοπτρών σκόπευσης είναι το ιδιαίτερα μικρό βάρος τους, μόλις 1 κιλό και η ευκολία χρήσης τους ακόμη και υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες ημέρα και νύκτα, αφού οι μηχανικοί της Miltech Hellas ανέπτυξαν νέες τεχνολογίες για τις συγκεκριμένες διόπτρες. Πρώτα από όλα, οι διόπτρες μπορούν να τεθούν σε λειτουργία μέσα σε 2 δευτερόλεπτα, ενώ χάρις στις νέες μπαταρίες λιθίου της Miltech Hellas χωρίς πολικότητα για μεγαλύτερη ευκολία χρήσης, οι διόπτρες μπορούν να λειτουργούν συνεχώς για περίπου 10 ώρες. Επιπλέον, οι Έλληνες μηχανικοί ανέπτυξαν λογισμικό που επιτρέπει στις διόπτρες να προσαρμόζονται στα βλητικά χαρακτηριστικά του κάθε όπλου και πυρομαχικού που χρησιμοποιείται, χάρις σε μία βάση δεδομένων που ήδη διαθέτει ο υπολογιστής τους. Η οποιαδήποτε μεταβολή του λογισμικού βαθμονόμησης των διοπτρών μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω ενός φορητού υπολογιστή ακόμα και στο πεδίο της μάχης.
Εκτός από τα παραπάνω οι ελληνικές θερμικές διόπτρες δεν χρειάζονται να διακόψουν την λειτουργία τους σε τακτά χρονικά διαστήματα για να πραγματοποιηθεί διόρθωση ανομοιομορφίας εικονοστοιχείων (“θόρυβος” εικόνας), ενώ τρία ακόμη τεχνικά στοιχεία καθιστούν τις διόπτρες της σειράς MLT-IRS-ΧΧ πρωτοπόρες στην κατηγορία τους. Πιο συγκεκριμένα, οι ελληνικές διόπτρες διαθέτουν πυξίδα, γωνιόμετρο και κλινόμετρο καθώς και σχετικό αποστασιόμετρο. Οι παραπάνω εφαρμογές αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των διοπτρών της σειράς MLT-IRS-ΧΧ, αφού χαρακτηριστικά η πυξίδα που έχει ενσωματωθεί στις διόπτρες επιτρέπει στο χρήστη άμεσο προσανατολισμό και ευκολότερο εντοπισμό των στόχων. Η Ελληνική Προστιθέμενη Αξία (ΕΠΑ) της οικογένειας διοπτρών MLT-IRS-ΧΧ κινείται σε υψηλά επίπεδα, αφού με εξαίρεση των αισθητήρα και τους φακούς Γερμανίου, τα υπόλοιπα υποσυστήματα καθώς και το λογισμικό του αισθητήρα και του μικροεπεξεργαστή, είναι ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής. Η αραβική παραγγελία, ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, δεν πρόκειται να είναι και η τελευταία, αφού επιδίωξη των Αράβων είναι η επαύξηση των δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεών τους, ώστε να μπορούν να μάχονται αποτελεσματικά και την νύκτα.
Για την υλοποίηση της παραγγελίας, η ελληνική εταιρεία επένδυσε κεφάλαια και παρέλαβε πρόσφατα νέα μηχανήματα, τα οποία θα αυξήσουν την ΕΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή των υποσυστημάτων των θερμικών διοπτρών σκόπευσης, έχει ήδη ξεκινήσει στις εγκαταστάσεις της Miltech Hellas, από τον περασμένο Μάρτιο, ενώ τον ερχόμενο Αύγουστο θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή των συστημάτων της αραβικής παραγγελίας, με νεώτερες παραγγελίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, να αναμένονται να ακολουθήσουν σε βάθος χρόνου. Φυσικά η ελληνική εταιρεία δεν επαναπαύεται στις δάφνες της επιτυχίας της και συνεχίζει να εφαρμόζει το τρίπτυχο της πολιτικής που εφαρμόζει εδώ και πέντε χρόνια, δηλ, βελτίωση των προϊόντων της, νέα προϊόντα και εξωστρέφεια. Ήδη το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας εργάζεται αυτή την περίοδο για την βελτίωση της απόδοσης του αισθητήρα των διοπτρών της σειράς MLT-IRS-ΧΧ σε συνθήκες υγρασίας, ενώ εξετάζονται και άλλες λύσεις-προτάσεις για την αξιοποίηση της τεχνολογίας που έχει αποκτηθεί για την ανάπτυξη νέων σταθεροποιημένων ηλεκτρο-οπτικών προϊόντων, τα οποία θα μπορούσαν να εξοπλίσουν ταχύπλοα σκάφη.
Το θερμικό σύστημα σκόπευσης MLT-HTS-04 και τα θερμικά περισκόπια
Παράλληλα με τις διόπτρες της σειράς MLT-IRS-ΧΧ, οι μηχανικοί της εταιρείας ανέπτυξαν την περίοδο 2012-2014 ακόμη ένα πρωτοποριακό προιόν. Πρόκειται για το θερμικό σύστημα σκόπευσης MLT-HTS-04 το οποίο τοποθετείται επί ειδικής βάσης στο εμπρόσθιο τμήμα του κράνους του στρατιώτη και επιτρέπει σε αυτόν, μέσω μίας εύκαμπτης οθόνης (με ανάλυση 800x600 pixels) να εντοπίζει ανθρώπους σε απόσταση 400 μέτρων και οχήματα σε απόσταση 1.000 μέτρων. Το σύστημα αξιοποιεί την ίδια τεχνολογία που έχει ενσωματωθεί στις διόπτρες της σειράς MLT-IRS-ΧΧ και αποτελείται από την θερμική κάμερα MLT-HMC-08 βάρους μόλις 180 γραμμαρίων, με ανάλυση 384x288 pixels, η οποία μπορεί να λειτουργεί αδιάκοπα για 10 περίπου ώρες. Εναλλακτικά, ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει το μικροσκοπικό πομποδέκτη Thermal Sight RF-Link, τον οποίο φέρει επί της διόπτρας, ο οποίος ασύρματα μπορεί να μεταφέρει στην οθόνη που βρίσκεται μπροστά από τον οφθαλμό του στρατιώτη, την εικόνα που λαμβάνει η θερμική σκοπευτική διόπτρα που φέρεται επί του όπλου.
Το συγκεκριμένο υποσύστημα προσδίδει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στον χρήστη, αφού μέχρι σήμερα τα υπάρχοντα αντίστοιχα συστήματα, λειτουργούν με τη χρήση καλωδίου που συνδέει το όπλο με την οθόνη, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην ευκινησία του χρήστη. Επιπλέον το ελληνικό σύστημα μπορεί να αξιοποιηθεί για την μετάδοση εικόνας σε ζωντανό χρόνο, τόσο σε τακτικό, όσο και σε στρατηγικό επίπεδο μέσω φορητού ασυρμάτου και ενός συστήματος διανομής βίντεο. Ανταποκρινόμενοι στην νέα τάση για τον εξοπλισμό των θέσεων του οδηγού των αρμάτων μάχης με θερμικά περισκόπια, οι μηχανικοί της Miltech Hellas ανάπτυξαν δύο νέο περισκόπια το MLT-DTP-208 και το MLT-DTP-308. Τα ελληνικά θερμικά περισκόπια τύπου MLT-DTP-208/308 της Miltech Hellas διαθέτουν μη ψυχώμενο αισθητήρα 3ης γενιάς, ανάλυσης 384x288 pixels και περικλείονται από αντιβαλλιστικό μεταλλικό πλαίσιο για μεγαλύτερη προστασία. Μπορούν να τοποθετηθούν με ευκολία στα οχήματα και αναμφίβολα αναβαθμίζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες των αρμάτων μάχης σύμφωνα με τα συμπεράσματα που αντλήθηκαν από τους πολέμους στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ.
 
Οθόνες αεροσκαφών και ελικοπτέρων
Ένα επίσης πολλά υποσχόμενο σύστημα που ανέπτυξε η ελληνική εταιρεία πριν από μερικά χρόνια, με δυνατότητες περεταίρω εξέλιξης, είναι η πολυχρωματική οθόνη υγρών κρυστάλλων HDD-55L, η οποία έχει ήδη τοποθετηθεί στα Mirage-2000EGM/BGM της ΠΑ και η οποία αποτελεί την μοναδική λύση για όσα αεροσκάφη αυτού του τύπου που βρίσκονται σε υπηρεσία σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο. Η οθόνη HDD-55L βρίσκεται σε χρήση από την ΠΑ από το 2010 και δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα. Η ελληνική οθόνη αντικατέστησε τις παλαιές μονόχρωμες οθόνες καθοδικού σωλήνα των 5x5 ιντσών του Head Down Display που εξόπλιζαν μέχρι τότε τα γαλλικά αεροσκάφη. Μετά την ολοκλήρωση των παραδόσεων των 32 οθονών που η ΠΑ παρήγγειλε η Miltech Hellas κατάφερε να κερδίσει την πρώτη εξαγωγική σύμβαση συστήματος avionic που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάζεται στην Ελλάδα. Μετά από σκληρή προσπάθεια και εξαντλητικές δοκιμασίες και χωρίς την βοήθεια της ελληνικής πολιτείας η η πολυχρωματική οθόνη υγρών κρυστάλλων HDD-55L της Miltech Hellas επιλέχτηκε από την αιγυπτιακή Αεροπορία.
Αυτή την περίοδο η ελληνική εταιρεία κατασκευάζει τις πρώτες από τις συνολικά 26 οθόνες HDD-55L που έχει παραγγείλει η Αεροπορία της Αιγύπτου για τα 18 Mirage-2000EM/ BM που διατηρεί σε υπηρεσία, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται σε δύο χρόνια. Εκτός από την Αίγυπτο που παρήγγειλε την οθόνη, ενδιαφέρον για την αγορά 20 συστημάτων εξέφρασε και η Αεροπορία του Περού, η οποία διαθέτει 12 Mirage-2000P/DP, τα οποία θα τα διατηρήσει σε υπηρεσία για ακόμη 11 χρόνια. Σύμφωνα με την εταιρεία, η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την ανάπτυξη της πολυχρωματικής οθόνης υγρών κρυστάλλων HDD-55L, μπορεί να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη νέων ανάλογων συστημάτων για τον εκσυγχρονισμό αεροσκαφών και ελικοπτέρων, είτε αντικαθιστώντας παλαιές οθόνες, είτε αντικαθιστώντας τα συμβατικά όργανα του πιλοτηρίου αυτών. Μάλιστα η εταιρεία έχει ήδη καταθέσει πρόταση στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις για την ανάπτυξη και κατασκευή οθόνης υγρών κρυστάλλων, η οποία θα μπορούσε να εγκατασταθεί σε ελικόπτερα, χωρίς όμως να υπάρχει μέχρι σήμερα ανταπόκριση, κυρίως λόγω των περιορισμένων οικονομικών πόρων. Εκτός από την οθόνη HDD-55L, η Miltech Hellas έχει σχεδιάσει και προτείνει στην ΠΑ μία νέα οθόνη για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6 Texan II.
Εδώ και αρκετά χρόνια τα συγκεκριμένα αεροσκάφη αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις οθόνες ATI. Οι υπάρχουσες οθόνες των αεροσκαφών, παρουσιάζουν αστοχία υλικού στο τμήμα των υγρών κρυστάλων (LCD) και στο σύστημα Backlight (τύπου φθορισμού) και απαιτούν συχνές επισκευές. Η ελληνική εταιρεία πρότεινε στην ΠΑ, είτε την αντικατάσταση του τμήματος της οθόνης των υγρών κρυστάλλων, του συστήματος Backlight και του τμήματος σύνδεσης της οθόνης με τον πίνακα ελέγχου, είτε την ολοκληρωτική αντικατάσταση της μονάδας της οθόνης μέσω της ανάπτυξης όλων των υπομονάδων της με νέες. Κάθε αεροσκάφος διαθέτει συνολικά 10 οθόνες ΑΤΙ, οπότε η σταδιακή αντικατάσταση αυτών στα 45 αεροσκάφη T-6 Texan II θα αφορούσε ένα βιομηχανικό πρόγραμμα παραγωγής 450 συστημάτων σε βάθος χρόνου δίνοντας εργασία σε νέους Έλληνες τεχνικούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι εφόσον οι προτάσεις της Miltech Hellas για τις οθόνες των T-6 Texan II επιλεγούν από την ΠΑ, δεν ενέχουν τεχνολογικούς κινδύνους ή νέα επιβάρυνση αναφορικά με την υποστήριξη των νέων συστημάτων, αφού τόσο η μία όσο και η δεύτερη πρόταση βασίζεται τεχνολογικά στις οθόνες HDD-55L τις οποίες όπως αναφέρθηκε ήδη χρησιμοποιεί η ΠΑ. Επιπλέον οι νέες οθόνες θα κατασκευάζονται στην Ελλάδα και κοστίζουν σαφέστατα λιγότερα από οποιαδήποτε άλλη πρόταση που έχει καταθέσει ξένη εταιρεία.
Μέχρι σήμερα η ελληνική γραφειοκρατία δεν έχει προωθήσει το θέμα προς υλοποίηση, προβάλλοντας ως δικαιολογία το ζήτημα της πιστοποίησης της ελληνικής οθόνης στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, παρα το γεγονός ότι η ΠΑ διαθέτει τη σχετική τεχνογνωσία και καταξιωμένα στελέχη για να φέρουν σε πέρας τη διαδικασία πιστοποίησης του συστήματος. Πάντως η ανάγκη εξεύρεσης λύσης είναι επιτακτική, αφού σημαντικός αριθμός αεροσκαφών από τα 45 συνολικά T-6 Texan II που διαθέτει η ΠΑ βρίσκονται εκτός υπηρεσίας λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν στην υποστήριξη τους, απαξιώνοντας έτσι μία σημαντική επένδυση του ελληνικού λαού
Συμπεράσματα
Όπως φαίνεται από την παραπάνω ανάλυση των δυνατοτήτων και των προϊόντων της Miltech Hellas μπορεί να αναπτύξει και να κατασκευάσει πληθώρα ηλεκτρονικών, ηλεκτρο-οπτικών συστημάτων και αεροβοηθημάτων υψηλής τεχνολογίας. Η ελληνικη εταιρεία κατάφερε με σκληρή δουλειά και επίμονη προσπάθεια να παρουσιάσει μέσα σε μία 5ετία οκτώ ηλεκτρο-οπτικά συστήματα συμπεριλαμβανομένων των θερμικών καμερών επιτήρησης MLT-SURV-1.0, MLT-SURV-1.5, ενώ η ανάπτυξη νέων συστημάτων συνεχίζεται με την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που αποκτάται κάθε μέρα από τις δοκιμές και την έρευνα που πραγματοποιείται από ειδική ομάδα επιστημόνων και μηχανικών της εταιρείας.
Από την άλλη πλευρά τόσο η Miltech Hellas, όσο και το σύνολο της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν πρωτοφανή γραφειοκρατικά εμπόδια από το Δημόσιο τα οποία θα μπορούσαν να επιλυθούν εαν υπήρχε η πολιτική απόφαση για την υποστήριξη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας όπως συμβαίνει και σε άλλους κλάδους της οικονομίας. Χαρακτηριστικά αξίζουν να επισημανθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές αμυντικές βιομηχανίας για την έκδοση αδειών εξαγωγών, οι καθυστερημένες επιστροφές του ΦΠΑ που στην ουσία μαζί με τα προβλήματα στην έκδοση των αδειών εξαγωγής εμποδίζουν την αύξηση των διεθνών πωλήσεων, οι εγγυήσεις που πληρώνουν οι βιομηχανίες μας στο Δημόσιο για την εισαγωγή υλικών για την κατασκευή στρατιωτικών προϊόντων, καθώς και οι δυσκολίες που η ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν από τις τράπεζες για την έκδοση εγγυητικών επιστολών για εξαγωγές. Εαν σε όλα αυτά προστεθεί η πλήρη απουσία μιας μακροχρόνιας στρατηγικής για την προώθηση των ελληνικών αμυντικών προϊόντων στο εξωτερικό και η αδυναμία της χώρας μας να διοργανώσει μία διαχρονική εκστρατεία παρουσίασης των δυνατοτήτων και προϊόντων των βιομηχανιών μας τότε είναι άξιο να απορεί κανείς πως γίνεται η ελληνική αμυντική βιομηχανία να επιτυγχάνει ετήσιες εξαγωγές ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ.
http://www.defencenews.gr/index.php/die-asfaleia/ereuna-texnologia/470-nea-epoxi-kai-nea-proionta-apo-tin-miltech-hellas

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις