Ένοπλες Δυνάμεις: Διαγωνισμός για τα καύσιμα χωρίς υπογραφή ΥΠΕΘΑ…


Η απόφαση για τη διενέργεια Ανοικτού Διαγωνισμού προς Σύναψη Συμφωνίας – Πλαισίου Προμήθειας Καυσίμων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) για Δύο (2) Έτη με 21 Φεβρουαρίου 2013, δημοσιεύτηκε στο «Διαύγεια».
Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε «πεντακόσια ογδόντα έξι εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ (586.500.000 €) άνευ ΦΠΑ και σε εξακόσια τριάντα έξι εκατομμύρια ογδόντα οκτώ χιλιάδες εννιακόσια είκοσι ευρώ (636.088.920 €) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ» και τα καύσιμα που θα αποκτηθούν θα καλύψουν τις ανάγκες όλων των Κλάδων και υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων για δύο έτη.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την απόφαση οι ανάγκες για το πρώτο έτος ανέρχονται σε 331,5 εκατ. ευρώ:
Αντίστοιχα για το δεύτερο έτος, οι ανάγκες ανέρχονται σε 255 εκατ. ευρώ:
Από ό,τι φαίνεται, μετά αρκετές καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για τις Ένοπλες Δυνάμεις, η κυβέρνηση κινήθηκε για την οριστική επίλυση του ζητήματος το οποίο επηρεάζει όχι μόνο την καθημερινή λειτουργία και την εκπαίδευση αλλά και τη μαχητική ικανότητα.
Ας ελπίσουμε ότι ο διαγωνισμός δεν θα εμπλακεί σε δικαστικές διελκυστίνδες μεταξύ των συμμετεχόντων καθώς, δυστυχώς, τέτοια φαινόμενα είναι συνήθη στις διαδικασίες του ελληνικού δημόσιου.
Από την άλλη πλευρά όμως, η δημοσιοποίηση αυτών των αριθμητικών δεδομένων που αφορούν τις συγκεντρωτικές ανάγκες καυσίμων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε σχέση με τον λειτουργικό προϋπολογισμό που εγκρίθηκε για το 2013 μάλλον ανησυχία δημιουργεί.
Με λειτουργικό προϋπολογισμό 650 εκατ. ευρώ για το 2013 περίπου το 50% αυτού πρόκειται να «καταναλωθεί» σε καύσιμα.
Το υπόλοιπο 50% επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες σε ανταλλακτικά, πυρομαχικά εκπαίδευσης – ασκήσεων, συντήρηση μέσων και υλικών, εγκαταστάσεων και υποδομών;
Εκτιμούμε πως μάλλον όχι.
Τέλος δεν μπορούμε να αποφύγουμε και τον πειρασμό να κάνουμε και μία σημειολογική παρατήρηση.
Την έκτασης οκτώ σελίδων απόφαση (συμπεριλαμβανομένων) και των δύο παραρτημάτων πινάκωνυπογράφει ο Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Αντώνης Οικονόμου, ο οποίος ήταν και ο πρόεδρος της επιτροπής του άρθρου 3 του Ν. 2286/95 αντί για τον «απουσιάζοντα ΥΕΘΑ».
Δείτε το ντοκουμέντο:
Φυσικά είναι γνωστό ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας το διήμερο 21 και 22 Φεβρουαρίου 2013 συμμετείχε στη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας του NATO, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.
Όμως δεν θα έπρεπε πρώτιστα για πολιτικούς λόγους, ο υπουργός, ως ο πολιτικός προϊστάμενος των Ενόπλων Δυνάμεων, να υπογράψει τον μεγαλύτερο σε οικονομικό μέγεθος διαγωνισμό της τελευταίας εξαετίας; Πιθανά το ερώτημα να απορριφθεί ως επίδειξη «σχολαστικισμού», όμως θα ήταν μία υψηλής συμβολικής σημασίας κίνηση για τον θεσμό.
Γενικώς, από τις υποθέσεις που χειρίζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, είναι παρατηρημένο ότι οι υπουργικές υπογραφές σπανίζουν και οι φάκελοι για όλο το φάσμα των θεμάτων συσσωρεύονται.
Θα εξηγήσει κανείς τον λόγο;
http://www.defence-point.gr/news/?p=70186

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις