Σε τραγική κατάσταση ο στόλος αεροπυρόσβεσης...

«Τα αεροσκάφη για να ανανεωθούν χρειάζονται 350 εκατομμύρια ευρώ. Η μελέτη είναι ολοκληρωμένη, γνωρίζει πάρα πολύ καλά το Σώμα τι θέλει. Παρεμπιπτόντως τα αεροπλάνα είναι της Πολεμικής Αεροπορίας, την επιχειρησιακή χρήση έχει το Πυροσβεστικό Σώμα και το Υπουργείο, του οποίου προΐσταμαι εγώ. Δεν υπάρχουν κονδύλια για την αλλαγή αυτών των αεροσκαφών. Να σας πω τώρα που βρισκόμαστε από πλευράς αριθμών, για να ξέρετε. Ποιος είναι ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και τι έχουμε. Στα CL 415 που είναι θεωρητικά καινούργια. Δηλαδή, όταν λέμε καινούργια εννοούμε 25 ετών. Σε λίγο θα είμαστε συνομήλικοι με τα αεροπλάνα. Λοιπόν, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει 8 αεροπλάνα, αυτή τη στιγμή έχουμε 5.Για τα CL 215, τα οποία είναι άνω των 40 ετών και εκεί είμαστε πραγματικά λίγο συνομήλικοι, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει 13, έχουμε 6 αυτή τη στιγμή και μετά τις 25 Ιουνίου θα έχουμε 8». Αυτά δήλωσε χθες ο Υπουργός Δημοσίας Τάξης, Νίκος Δένδιας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. 

Τα τελευταία δύο συνεχή περιστατικά έρχεται να δημιουργήσει ερωτηματικά σε σχέση με την κατάσταση του στόλου των πυροσβεστικών αεροσκαφών, καθώς πατά τις άοκνες προσπάθειες των τεχνικών η έλλειψη κονδυλίων φαίνεται να προκαλεί πολλά προβλήματα, ενώ βρισκόμαστε ακόμα στην έναρξη της πυροσβεστικής περιόδου...
Περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ ξοδεύτηκαν την τελευταία πενταετία από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την ενοικίαση πυροσβεστικών εναέριων μέσων και συγκεκριμένα ελικοπτέρων. Αντί όμως η Ελλάδα να διαθέτει –με βάση τα δεκάδες εκατομμύρια που ξόδεψε– έναν από τους πλέον σύγχρονους πυροσβεστικούς στόλους στον κόσμο, διαθέτει ένα στόλο με γερασμένα αεροσκάφη. Το προκλητικό στην ιστορία της ενοικίασης των πυροσβεστικών ελικοπτέρων είναι πως, παρότι ξοδεύτηκαν περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ, από μέρους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη εξακολουθεί η ίδια αμφιλεγόμενη πολιτική των ενοικιάσεων.
Όπως είπε πρόσφατα ο υπουργός: «Προχθές χάσαμε ένα από τα έξι λιγότερο παλιά αεροπλάνα που είχαμε», είπε και πρόσθεσε «ο στόλος αυτός παρουσιάζει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό βλαβών, κατά την προσπάθεια απογείωσης κάθε φορά, που αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρουμε πόσα αεροπλάνα θα έχουμε κάθε μέρα. Δηλαδή θεωρητικά στα χαρτιά έχεις Α αριθμό, αλλά η διαθεσιμότητα είναι πολύ πιο περιορισμένη. Όλο αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι θα πρέπει αυτά τα μέσα για την κατάσβεση που έχουμε στη διάθεση μας να τα χρησιμοποιήσουμε πολύ εξυπνότερα και, κυρίως, πρέπει να κάνουμε την μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια για την πρόληψη».
Οι φονικές πυρκαγιές του 2007 είχαν θέσει επί τάπητος την ανάγκη προμήθειας ικανού εναέριου στόλου πυροσβεστικών μέσων. Άλλωστε, τα δεκατρία Καναντέρ CL-215, που είχαν αγοραστεί στις αρχές της δεκαετίας του ’80, είχε θεωρηθεί από τότε πως «είχαν φάει τα ψωμιά τους». Εξάλλου, ο συγκεκριμένος τύπος Καναντέρ δεν μπορεί να εκτελέσει πτήσεις όταν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου, κάτι που για το καλοκαίρι (όταν τα χρειάζεται η Πυροσβεστική) τα καθιστά πρακτικά άχρηστα, ενώ λόγω των χιλιάδων ωρών πτήσης και της καταπόνησής τους πετούν χάρη και μόνο στο θάρρος των πιλότων τους. Και ενώ ήδη από το 2007 είχε αποφασιστεί η σταδιακή απόσυρση των CL-215, το καλοκαίρι του 2013 αναμένεται, για μια ακόμα φορά, να είναι αυτά που θα επωμιστούν το κύριο βάρος της πυρόσβεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.Τα επτά CL-415, που μετρούν πλέον από 13 έως 18 χρόνια ζωής, προσφέρουν λίγο περισσότερες επιχειρησιακές δυνατότητες στην Πυροσβεστική, ειδικά τις πολύ θερμές ώρες των καλοκαιρινών ημερών.
http://defencenews.gr/index.php/ethiniki-amina/polemiki-aeroporia/392-se-tragiki-katastasi-o-stolos-aeropyrosvesis

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις