Κινητήρα αναζητά η Τουρκία για το εγχώριο μαχητικό TF-X

Πρόσω ολοταχώς για την τουρκική αμυντική βιομηχανία στο πρόγραμμα του εγχώριου μαχητικού αεροσκάφους, με την Τουρκία να ζητά προσφορές από τους τρεις κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές αεροκινητήρων για μαχητικά αεροσκάφη, τις General Electric (GE), Rolls-Royce και Pratt & Whitney, προκειμένου να επιλέξει τον κινητήρα του τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης μαχητικού TF-X.

Υπενθυμίζεται, ότι οι τουρκικές αρχές προγραμματίζουν την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του νέου μαχητικού μέχρι το 2023 και θεωρούν την επιλογή του κινητήρα ως σημαντικό ορόσημο στο φιλόδοξο πρόγραμμα καθώς αυτή θα προηγηθεί της οριστικοποίησης της σχεδίασης του νέου μαχητικού.
Μάλιστα, πρόσφατο δημοσίευμα της τουρκικής ειδησεογραφικής πύλης της εφημερίδας «Χουριέτ» που υπογράφει ο πολύ καλά ενημερωμένος Burak Bekdil, επικαλείται δηλώσεις υψηλόβαθμου βοηθού του Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν σύμφωνα με τις οποίες αποφασίστηκε ότιπρώτα η επιλογή του κινητήρα και στη συνέχεια η υλοποίηση του προγράμματος, κρίθηκε ως ηβέλτιστη προσέγγιση.
Το αίτημα υποβολής προσφορών απεστάλη από το υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM)στους προαναφερθέντες κατασκευαστές, νωρίτερα φέτος. Με βάση όλες τις ενδείξεις η απόφαση επιλογής του κινητήρα θα ληφθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και στη συνέχεια θα αρχίσει η υλοποίηση της πρώτης φάσης της ανάπτυξης του μαχητικού.
Ας σημειωθεί, ότι στις αρχές Ιουνίου η Pratt & Whitney με μία επίσημη τελετή υψηλής δημοσιότητας εγκαινίασε τη συνεργασία της για την παραγωγή κύριων απαρτίων για τον κινητήρα F-135 του F-35 Lightning II με την τουρκική εταιρία Kale. Οι δύο εταιρίες συνέστησαν κοινοπραξία (όπου η Pratt & Whitney κατέχει το 51% και η Kale to 49%) που θα αναλάβει την παραγωγή απαρτίων για τον F-135 σε βιομηχανική μονάδα πλησίον της Σμύρνης. Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 75 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (55 εκατ. ευρώ) και στη μονάδα πρόκειται να απασχολούνται 700 άτομα.
Σε ό,τι αφορά τον κύριο κορμό του προγράμματος ανάπτυξης του TF-X, υπενθυμίζεται, ότι η TAI (Turkish Aerospace Industries) έχει ήδη ολοκληρώσει την προκαταρκτική σχεδίαση της σύλληψης καταλήγοντας σε τρεις επιλογές (βλ. http://www.defence-point.gr/news/?p=76167). Σε αυτή τη διαδικασία η TAI συνεργάστηκε με τη σουηδική Saab, κατασκευάστρια του γνωστού μαχητικού Gripen (βλ. http://www.defence-point.gr/news/?p=72145).
Ας σημειωθεί ότι η Τουρκία προτίθεται να προμηθευτεί 100 ως 150 TF-X τα οποία θα συμπληρώσουν σε υπηρεσία τα 100 μαχητικά F-35A Lightning II, η προμήθεια των οποίων έχει πολλάκις επιβεβαιωθεί. Μάλιστα τον Μάιο του 2014 η Τουρκία αποφάσισε να προχωρήσει στην προμήθεια των δύο πρώτων F-35A που θα ανήκουν στη διαμόρφωση Block-3F και θα παραχθούν στο πλαίσιο της 10ης μερίδας χαμηλού ρυθμού αρχικής παραγωγής (Low Rate Initial Production 10).
Κατά τους αξιωματούχους του SSM to TF-X θα είναι βελτιστοποιημένο για την εκτέλεση αποστολών αέρος – αέρος και μάλιστα θα αντισταθμίζει την οποία υστέρηση του F-35 σε αυτόν τον τομέα.
http://www.defence-point.gr/news/?p=106727

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις