Πολλά… υποσχόμενη νέα οικογένεια τουρκικών A/A συστημάτων

Υποσυστήματα της οικογένειας πυραυλικών συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας (Α/Α) μικρού και μεσαίου βεληνεκούς HISAR παρουσίασε δημόσια για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση αμυντικών συστημάτων IDEF 2015, ο τουρκικός όμιλος Aselsan.

Συγκεκριμένα παρουσιάστηκε το μικρού βεληνεκούς (SHORADS) σύστημα HISAR-A, το μεσαίου βεληνεκούς HISAR και ένα νέο σύστημα ελέγχου πυρός (FCS: Fire Control System) που έχει αναπτυχθεί για πυροβολαρχίες πυραυλικών συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας. Και τα τρία έχουν αναπτυχθεί από κοινοπραξία με επικεφαλής την Aselsan στο πλαίσιο σύμβασης που έχει ανατεθεί από το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM) το 2011.
Σε ό,τι αφορά το SHORADS HISAR-A η μονάδα πυρός βασίζεται στο σκάφος του κατασκευής FNSS ερπυστριοφόρου τεθωρακισμένου οχήματος μάχης ACV-30 το οποίο φέρει τέσσερα βλήματα HISAR-A (πρότερη ονομασία AIHSF), κατασκευής της επίσης τουρκικής Roketsan που αποτελεί υποκατασκευαστή της Aselsan.
Το βλήμα έχει δυνατότητα εμπλοκής στόχων σε μέγιστο υψόμετρο 5.000 μέτρων και το μέγιστο βεληνεκές του στο επίπεδο της θάλασσας ανέρχεται σε 15 χιλιόμετρα. Σημειώνεται ότι η Roketsan αποτελεί τον υποκατασκευαστή και για τους δύο τύπους βλημάτων HISAR (μικρού και μεσαίου βεληνεκούς) καθώς και για τα κάνιστρα εκτόξευσης.
Το σύστημα, που αρχικά έφερε την ονομασία T-LALADMIS φέρει ραντάρ αεροπορικής επιτήρησης και ηλεκτρο-οπτικό / υπερύθρων (EO/IR) σύστημα επί ιστού, που του προσδίδουν τη δυνατότητα να επιχειρεί ως ανεξάρτητη μονάδα πυρός και όχι ως τμήμα πυροβολαρχίας με διακριτό σύστημα ελέγχου πυρός. Το πλήρωμα της μονάδας πυρός είναι τριμελές (οδηγός και δύο χειριστές).
Την παρούσα περίοδο το HISAR-A βρίσκεται στη φάση δοκιμής υποσυστημάτων έχοντας ολοκληρώσει τη φάση καθορισμού προγράμματος, ενώ έχουν κατασκευαστεί τρία πρωτότυπα. Σύμφωνα με αξιωματούχους της Aselsan οι πλήρεις δοκιμές του συστήματος προγραμματίζεται να αρχίσουν τον επόμενο χρόνο, ενώ οι παραδόσεις στις ένοπλες δυνάμεις της Τουρκίας για την πιστοποίηση του συστήματος θα λάβουν χώρα το 2017.
Σε ό,τι αφορά το μεσαίου βεληνεκούς σύστημα HISAR (που αρχικά έφερε την ονομασία T-MALADMIS) η μονάδα πυρός χρησιμοποιεί το σασί τροχοφόρου οχήματος Mercedes-Benz και φέρει έξι βλήματα HISAR-O. Σε αντίθεση όμως με το σύστημα μικρού βεληνεκούς το HISAR έχει σχεδιαστεί να επιχειρεί οργανωμένο σε πυροβολαρχίες που χρησιμοποιούν το σύστημα ελέγχου πυρός που ανέπτυξε η Aselsan.
Η πυροβολαρχία περιλαμβάνει επίσης κινητό ραντάρ έρευνας, ηλεκτρο-οπτικό / υπερύθρων (EO/IR) σύστημα και ραντάρ εγκλωβισμού. Το βλήμα HISAR-O έχει δυνατότητα εμπλοκής στόχων σε μέγιστο υψόμετρο 10.000 μέτρων και το μέγιστο βεληνεκές του, στο επίπεδο της θάλασσας ανέρχεται σε 25 χιλιόμετρα.
Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό οι εταιρικές δοκιμές ανάπτυξης του συστήματος προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2018. Ας σημειωθεί ότι οι βαλλιστικές δοκιμές του βλήματος HISAR-A έλαβαν χώρα τον Οκτώβριο του 2013, ενώ του HISAR-O τον Αύγουστο του 2014. Η ολοκλήρωση του προγράμματος δοκιμών προβλέπεται εντός της επόμενης διετίας.
Και τα δύο βλήματα έχουν σχεδιαστεί από τη Roketsan με σκοπό να έχουν μεγάλο βαθμό ομοιοτυπίας και μάλιστα διαθέτουν τον ίδιο, ανάπτυξης Aselsan, εντοπιστή υπερύθρων, την ίδια υψηλής εκρηκτικότητας – θραυσματοποίησης πυροκεφαλή (ανάπτυξης Tubitak Sage), τον ίδιο πυροσωλήνα (κρουστικό – προσέγγισης) και την ίδια διασύνδεση με το κάνιστρο εκτόξευσης.
Επίσης, μεγάλος βαθμός ομοιοτυπίας καταγράφεται στον στερεών καυσίμων, διπλού παλμού (ώθηση για την εκτόξευση και την πτήση προς τον στόχο και επιπλέον ώθηση για την τερματική φάση), πυραυλοκινητήρα, τη μονάδα ελέγχου, το τροφοδοτικό, τη ζεύξη δεδομένων, το σύστημα καθοδήγησης (και τα δύο βλήματα έχουν τη δυνατότητα καθοδήγησης με ραδιοκύματα και τερματικής με τον εντοπιστή υπερύθρων) και στο σύστημα όπλισης / ασφάλισης.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι και τα δύο βλήματα διαθέτουν συμβατικές επιφάνειες ελέγχου για την καθοδήγηση κατά την πτήση και σύστημα διανυσματικής ώθησης (thrust vectoring), που εξασφαλίζει μεγαλύτερη δυνατότητα ελιγμών, κατά την τερματική φάση.

http://www.defence-point.gr/news/?p=128856

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις